تعمیر دوربین های خط تولید و کنترل کیفی

تعمیر دوربین های خط تولید و کنترل کیفی

تعمیر دوربین های خط تولید و کنترل کیفی – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع دوربین ها در کلینیک تخصصی Digi-board صورت می پذیرد.

معرفی دوربین های خط تولید و کنترل کیفی

در اتوماسیون های صنعتی، با توجه به تولیدات انبوه به منظور کنترل کیفیت خودکار محصولات از دوربین های کنترل کیفی استفاده می گیرد. در این نوع دوربین ها به جای اینکه تصویر را در یک لحظه ثبت کنند، تصاویر را به صورت یک خط در یک زمان ثبت می‌ کنند و پس از آن، نرم افزار بینایی کامپیوتر تمام خطوط را به هم می چسباند تا تصویر کامل را ایجاد کند.دوربین های خط تولید فقط به یک میدان دید باریک برای بازرسی نیاز دارند و فضای بسیار محدودی را اشغال می کنند ، که اغلب بالای نوار نقاله قرار می گیرند.

دوربین کنترل کیفی به عنوان  دوربین line scan هم شناخته می شود که ۴۸۰۰ خط در ثانیه را اسکن می کند. هنگامی که اشیا به سرعت در حال حرکت هستند این نوع دوربین ها تصاویر با وضوح بالایی را ثبت می نمایند. تصاویر ثبت شده به کمک الگوریتم و نرم افزار های پیچیده پردازش می شوند که داده‌ های بصری را برای تشخیص نقص، شناسایی اشیا، اندازه‌ گیری ابعاد، استخراج ویژگی‌ ها یا تشخیص الگو ها تجزیه و تحلیل می‌ کنند.

خصوصیات بارز دوربین های خط تولید و کنترل کیفی

 یکی از خصوصیات بارز دوربین های خط تولید و کنترل کیفی ، عملکرد بالا در شرایط سخت تولیدی نظیر : دماهای شدید ، ارتعاشات بالا ، گردو غبار و … می باشد. یکی دیگر از مزیت  این نوع دوربین ها انعطاف پذیری بالا ، قابلیت برنامه ریزی و کنترل دقیق می باشد.

انواع دوربین های خط تولید و کنترل کیفی

دوربین های خط تولید در طیف گسترده ای نظیر : دوربین دو بعدی ، سه بعدی ، اسکن خطی ، حرارتی و … طبقه بندی می شوند.

دوربین های دو بعدی ، تصاویر را به صورت دو بعدی می گیرند که در زمینه ها یی نظیر :تشخیص اشیا، تشخیص الگو، موقعیت‌ یابی و هم‌ ترازی، اندازه‌ گیری و تشخیص کاراکتر نوری (OCR) و … به کار می روند . این دوربین ها اطلاعات فضایی در مورد اشیا را ارائه می دهند و امکان تجزیه و تحلیل و پردازش تصاویر را برای استخراج داده های ارزشمند برای برنامه های بازرسی و کنترل کیفیت فراهم می کنند.

دوربین های سه بعدی ، از تکنیک های مختلفی مانند: استریو stereo  ، اسکن لیزری ، و … متناسب با هدف مورد نیاز بهره می گیرند و از کاربرد های این نوع دوربین ها می توان به بازرسی سه بعدی ، کنترل کیفیت و هدایت ربات ، جمع آوری سطل زباله ، اندازه گیری ابعاد و … اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *